Žďárský TOKOZ představuje novou verzi unikátní mechatronické vložky ePRO

E-mail
Facebook
Twitter
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Žďárský TOKOZ představil novou verzi svého unikátního mechatronického systému ePRO 1.4., který kombinuje elektronickou správu přístupů spolu s extrémní mechanickou odolností.

Jediný český mechatronický systém, který nepotřebuje přívod elektrické energie nově díky mobilní aplikaci umožňuje dálkovou správu přístupů i nastavení klíčů. Aplikace byla vyvinuta stejně jako celý systém ve spolupráci s brněnským VUT. Zájem o novou verzi ePRO už projevily firmy nejen z Evropy, ale i v Africe či na Arabském poloostrově, což TOKOZu otevírá nové příležitosti a trhy.
Velké fluktuace zaměstnanců v logistice či výrobě, nedostatečné mechanické zabezpečení strategických či polních objektů, nedostupný zdroj elektrické energie, ale i nástup nového typu zlodějů-hackerů, kteří se zaměřují na překonávání elektronických zámků. To všechno jsou problémy, které se řeší v zabezpečení firem a institucí po celém světě a na které odpovídá TOKOZ se svou novou verzí systému ePRO.


Systém je unikátní v tom, že jako jediný ryze český uzamykací mechatronický systém nepotřebuje vlastní přívod elektrické energie, protože jejím nositelem je samotný klíč, který zároveň obsahuje informace o přístupových právech. Nově není potřeba každou změnu přístupových práv řešit pomocí programovacího klíče, s nímž bylo původně nutné obejít každé dveře. U nové verze ePRO nahradila programovací klíč mobilní aplikace ve spolupráci se serverovým prostředím a PC, čímž se celý systém výrazně přiblížil běžným elektronickým identifikačním systémům, u kterých lze standardně spravovat přístupová práva dálkově.
Systém ePRO funguje tak, že každý klíč má nastavený interval aktualizace. Po jeho uplynutí si klíč od serveru vyžádá aktualizované informace o přístupu, které mu server zašle. Data si server s klíčem vymění přes mobilní aplikaci, která je pouze přenáší a nikam neukládá. Tím se vylučuje riziko jejich úniku a zneužití k napadení systému hackery. Nastavení intervalu navíc šetří i výdrž baterie. Nová verze ePRO si také nadále uchovává i svou mechanickou odolnost. Je totiž postavena na patentovaném unikátním systému TOKOZ PRO, který nelze překonat tichými zlodějskými metodami, jako je vyhmatání planžetami či bumping, a nabízí tak ideální řešení i pro logistické firmy a všechny typy přepravy. ePRO totiž funguje i v extrémních klimatických podmínkách.
„Systém ePRO je ideálním řešením nejen pro strategické objekty, jako jsou úřady, nemocnice či vojenské budovy, ale i polní a odlehlé objekty nebo vozové parky logistických firem. Využije se všude tam, kde není možné provádět stavební úpravy nebo není jednoduše dostupný zdroj elektrické energie. Obrovskou devizou systému je i kompatibilita s dalšími typy zámků, které využívají cylindrickou vložku nebo půlvložku řady PRO. Neomezuje se tak jen na cylindrické vložky ve vstupních dveřích, ale nabízí i propojení s visacími zámky, závorami, speciálními zámky Vanlock určenými k zabezpečení dodávek a kamionů a dalšími uzamykacími systémy. Toto řešení je tak výrazně levnější než pořízení chytrých zadlabacích zámků,“ říká Ing. Martin Dočekal, produktový manažer mechatronických systémů TOKOZ.


Nová verze ePRO byla vyvinuta ve spolupráci s brněnským VUT, které se na vývoji mechatronického zámku podílí už od jeho vzniku. Systém byl podroben téměř stovce různých testů funkcionality, při kterých se na různých vložkách a klíčích otestovalo více jak milion zamykacích cyklů. Testování se zaměřilo nejen na funkčnost, ale i zabezpečení proti hackerským útokům a zlodějům, kteří se právě na elektronické zámky specializují, což přibližuje Ing. Vojtěch Myška, tvůrce mobilní aplikace ePRO z Fakulty elektrotechniky a komunikačních technologií VUT v Brně:
„Systém ePRO i celý zámek od začátku jeho vývoje stavíme tak, aby vyhovoval všem bezpečnostním standardům. Samotnou aplikaci jsme podrobili úspěšnému zátěžovému testu, který simuloval aktivitu stovek uživatelů. Je zabezpečena některými bezpečnostními prvky používanými například v elektronickém bankovnictví. a komunikace mezi serverem a uživatelem probíhá pomocí HTTPS protokolu, který zajišťuje vyšší bezpečnost i důvěrnost přenášených dat. Další součástí zabezpečení je automatické odhlášení uživatele při nečinnosti a v neposlední řadě jsme také implementovali ochranu proti některým typům kybernetických útokům.”
TOKOZ od představení ePRO realizoval v krátkém čase zajímavé projekty tohoto unikátního bezpečnostního systému, který zabezpečuje například Magistrát města Brna, Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond či největšího českého výrobce palet KLAUS Timber a Koberce BRENO. Český vynález se daří TOKOZu exportovat do dalších zemí Evropy. Největší zájem o ePRO je z Velké Británie a pozitivní ohlasy jsou i z Portugalska, Německa či Maďarska.

Aktuálně TOKOZ řeší poptávky a zájem v Africe a na Arabském poloostrově, ve kterých vidí velkou příležitost Ludmila Kršková, Key Account Export Manager TOKOZ: „Na těchto trzích vidíme velký potenciál dalšího růstu. Mechatronika totiž nabízí řešení v podobě kombinace moderní technologie a spolehlivého mechanického systému, kterému při provozu nevadí zvýšené teploty, vlhkost nebo naopak písek a prašnost, které jsou typické pro tyto podnebné oblasti. Zámek také nepotřebuje přívod elektrické energie, a je tak ideálním řešením pro země tohoto regionu, které často bojují s nedokonalou či nespolehlivou infrastrukturou energetických sítí.“
TOKOZ neustále pracuje na dalším vývoji a posunu mechatroniky a do budoucna plánuje kromě technologického vývoje i užší zaměření na specializované a atypické uzamykací systémy, což rozšíří možnost jejich použití u dalších produktů. Tento další posun v mechatronice pak otevře dveře k širšímu použití nejen ve SMART řešeních, v bezpečnosti staveb, institucí, vojenských objektů a přepravních vozidel či automobilů, ale i v systému zabezpečení přepravních kontejnerů, lodní či letecké přepravě.

E-mail
Facebook
Twitter
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...