STILL přechází u prvních servisních vozidel na elektromobily

E-mail
Facebook
Twitter
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Dodavatel intralogistických řešení, hamburská společnost STILL, dělá další krok v oblasti trvalé udržitelnosti: V pilotním projektu se u dvou vozidel ze servisní flotily přejde na elektromobily. Po úspěšném dokončení testovací fáze by měla následovat další.

Jako firma jsme se otázkám potřeby ochrany klimatu a trvalé udržitelnosti nezačali ve výrazně vyšší míře věnovat až po demonstracích „Fridays for Future“ a po příchodu aktuální energetické krize. „V praxi naše zákazníky stále častěji zajímala naše aktivita v oblasti trvalé udržitelnosti. O to více mě těší, že máme v této problematice čisté svědomí,“ potvrzuje Frank Müller, Senior Vice President STILL Brand Management. Ale toto uvažování se ve společnosti STILL nezačalo rozvíjet až tehdy, když se o tomto tématu diskutovalo ze všech stran. „Stalo se skutečně pevnou součástí naší firemní DNA,“ pokračuje Frank Müller, „proto je pro nás dosud dosažený pokrok jen další metou. Náš cíl zní: Nulové emise v celém dodavatelském řetězci.“

Doslova „Nech se elektrizovat!“

Již v polovině minulého roku vybudoval dodavatel intralogistických řešení v areálu centrály v Hamburku nabíjecí stanice. Dle sloganu STILL „Nech se elektrizovat!“ je zde možnost nabíjet nejen elektricky poháněná služební vozidla, ale také elektromobily zaměstnanců a návštěvníků. Elektřinu potřebnou pro nabíjecí stanice odebírá STILL – jako ostatně veškerou elektřinu – ze „zelených“ zdrojů. „Tím s našimi nabíjecími stanicemi výrazně přispíváme ke snížení emisí CO2,“ zdůrazňuje Stefan Sanny, Senior Director Facility Management & Technical Services.

Pilotní projekt podporuje strategii trvalé udržitelnosti

Zavedením prvních elektricky poháněných servisních vozidel udělala společnost STILL další krok ve své strategii trvale udržitelného rozvoje. V první fázi by měla být v rámci pilotního projektu po dobu jednoho roku shromažďována data o tom, jak lze tyto alternativní pohony sloučit s náročnou servisní strategií STILL s vysokými nároky na kvalitu. Stefan Sanny říká: „Během této doby získáme zkušenosti a informace, které následně velmi podrobně vyhodnotíme. Získáme tak odpovědi na mnoho našich otázek, například: Jak se náš servis v terénu vyrovná s infrastrukturou, která není ideální. Jaké dojezdy můžeme realizovat s naloženými vozidly? Jaký vliv mají na dojezd našich elektromobilů různé povětrnostní podmínky?

Závazek vůči zákazníkům a životnímu prostředí

Na základě těchto zkušeností se pak společnost STILL rozhodne, jak se bude elektrifikovaná servisní flotila dále rozvíjet do budoucna. Frank Müller dodává: „Uděláme vše pro to, aby se nám podařilo propojit naše cíle trvalé udržitelnosti s našimi vysokými nároky na servis. Ostatně jsme tomu zavázáni jak vůči našim zákazníkům, tak vůči životnímu prostředí.“

E-mail
Facebook
Twitter
LinkedIn
Mohlo by vás zajímat...

Reklama