Společnost Siemens Mobility se svými konsorcionálními partnery ST Engineering a Stadler získala zakázku na klíč v Kaohsiungu na Tchaj-wanu, která zahrnuje Elektrické a Mechanické (E&M) vybavení pro žlutou linku metra s bezobslužným provozem.
Siemens Mobility dodá svou nejmodernější technologii CBTC (Communication Based Train Control – na komunikaci závislé zabezpečení) s úrovní automatizace GoA4, která umožní plně automatizovaný provoz vlaků (ATO) na 22,8 km dlouhé lince. Společnost dále dodá svůj vysoce spolehlivý a přesný radiokomunikační systém Airlink, který usnadní komunikaci traťových a palubních částí řídícího systému instalovaných v nových vozidlech.
„Jsme rádi, že jsme získali příležitost poskytnout naši nejlepší technologii ve své kategorii, která pomůže zlepšit infrastrukturu a udržitelnost metra v Kaohsiungu. Naše digitalizovaná a automatizovaná řešení umožní provozovat žlutou linku na vyšší úrovni, co se týče přesnosti a dostupnosti, a přinese i celkový lepší zážitek cestujícím. Dojde ke snížení množství prvků traťové části systému instalovaných podél trati, čímž bude systém spolehlivější a snadněji udržovatelný,” řekl Andre Rodenbeck, CEO Rail Infrastructure v koncernu Siemens Mobility a dodal: „Tento důležitý projekt podtrhuje naší vedoucí pozici v poskytování automatizovaných signalizačních systémů a rozšiřuje naše působení na Tchaj-wanu.”
V Kaohsiungu žije přibližně 2,72 milionu obyvatel, je to třetí nejlidnatější oblast Tchaj-wanu a hospodářské centrum jihu země. Nová žlutá linka má mít 22 stanic a jednu nadzemní stanici, trať bude 22,8 km dlouhá a propojí se se stávající sítí metra. Po dokončení bude žlutá linka představovat udržitelný, bezpečný a vysoce spolehlivý systém veřejné dopravy, který spojí šest důležitých čtvrtí, univerzity a školy. Očekává se, že v konečném důsledku bude sloužit více než 40 % obyvatel města.
V první fázi se plánuje zprovoznění 13 stanic a jednoho depa, ke kterému má dojít v prosinci 2030. Zahájení provozu na celé trase se plánuje v lednu 2034. Žlutá linka zajistí pohodlný přestup na stávající červenou a oranžovou linku, které v minulosti také realizovala společnost Siemens Mobility a které byly uvedeny do provozu v roce 2008.
Řešení CBTC Trainguard MT společnosti Siemens Mobility je nejrozšířenějším systémem automatického řízení vlaků na světě a používá jej mnoho provozovatelů, od Paříže, Pekingu, New Yorku, Londýna, Hongkongu až po Buenos Aires.