Ovládat auto jako mobil: Continental v Brandýse zavádí do výroby nejnovější trendy u automobilových displejů

E-mail
Facebook
Twitter
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Společnost Continental Automotive v Brandýse nad Labem, dodavatel interiérové elektroniky do automobilů, zavádí do výroby nové trendy v oblasti displejů. Mezi ně patří například jejich zvětšování nebo 3D design. Hlavním hnacím motorem inovací zůstává rychle postupující digitalizace. Continental proto vyvíjí nové technologie, díky kterým bude ovládání auta tak snadné jako třeba používání dotykového mobilu.

Čím dál víc řidičů klade důraz na kvalitní zážitek z jízdy, k němuž displeje velkým dílem přispívají. Zároveň jednoduše odlišují výrobce aut od konkurence. „Současné displeje nabízejí řidiči širokou škálu možností – od sledování navigace přes přehrávání hudby až po spárování s mobilním telefonem k využití nejrůznějších aplikací. V Continentalu vyvíjíme nové technologie, které dokážou ovládání displeje v autě ještě více zjednodušit a zintenzivnit požitek z řízení,“ říká Tomáš Vondrák, ředitel brandýského závodu.
Vzhled displeje se dnes maximálně přizpůsobuje požadavkům značky. „Špičkové nanotechnologie naší společnosti umožňují téměř nekonečný výběr forem a tvarů. Bohužel nedávný trend plochých displejů způsobil, že byly návrhy nezajímavé a zaměnitelné. Z tohoto důvodu máme v nabídce hned několik variant přinášejících displejům jedinečnost. Design doplňujeme například o 3D prvky pro lepší orientaci řidiče, a to bez ohledu na to, zda se na obrazovku zrovna dívá, nebo ne,“ dodává Tomáš Vondrák.

Displej jako centrální mozek

Nejnovější trendy automobilových displejů se soustředí jak na vizuální, tak i na funkční stránku. Pro větší komfort řidiče a spolujezdce dochází ke sjednocování menších displejů do jednoho velkého palubního kokpitu. Ten díky správnému zakřivení umožňuje plynule navázat na design vozu a 3D prvky na povrchu usnadňují řidiči orientaci při ovládání. Displej už neslouží pouze k naladění rádiové stanice, ale stává se centrálním mozkem celého auta, který je schopen zobrazit jakoukoli funkci, pro kterou je naprogramován.
V Brandýse nyní připravují výrobu jednoho z velkoformátových displejů. Koncem letošního roku bude do sériové výroby uváděno displejové řešení specifického tvaru a velikosti pokrývající více než polovinu předního kokpitu. Na globální úrovni následně Continental plánuje vyrábět displeje přes celý přední kokpit (tzv. Pillar-to-Pillar) od roku 2024.

Půl obrazovky pro spolujezdce

Unikátní technologie Optical bonding a Hybrid bonding vybavuje displeje antireflexní vrstvou, která neodráží světlo, jež by mohlo oslňovat řidiče během jízdy. Bezpečí posádky zajišťuje i multitasking displeje, například spolujezdec může sledovat na své půlce obrazovky film, zatímco se řidič nerušeně věnuje jízdě.
Pomáhají i tlačítka, která nejsou vidět. Senzory rozpoznají přibližující se prst a zobrazí příslušné symboly, které v uživateli navodí pocit drobných výstupků z obrazu. Poté se změří tlak vynaložený při dotyku, aby nedošlo k náhodné aktivaci nějaké funkce. Při odtažení ruky displej zhasne a vrátí se zpět do původního režimu.

Continental jde dlouhodobě vstříc inovacím, digitalizaci a automatizaci v automobilovém průmyslu. Plánuje například začlenění hlasového asistenta Alexa od Amazonu přímo do vozu, změny ale zavádí i ve vlastním výrobním procesu. Od minulého roku zde funguje projektový tým Smart Automation, který do výroby pro zvýšení efektivity mj. zapojuje roboty a coboty spolupracující s lidmi.

E-mail
Facebook
Twitter
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...