Lídři byznysu volají po změně. Poprvé o ní společně promluví ve Zlíně

E-mail
Facebook
Twitter
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Baťa by si mnul ruce. Zlín se opět stane hlavním dějištěm byznysu. Místem, které má pomoci vrátit Česku ztracenou prosperitu, která po 32 letech od revoluce podřadila na nižší rychlostní stupeň.

Geniální podnikatel, jímž Tomáš Baťa bezesporu byl, by pravděpodobně stál v čele výzvy, která má pomoci skoncovat s pastí levné ekonomiky a nízkých platů. Dokážeme se vrátit až o sto let zpět, kdy naše země patřila ke světové výrobní a technologické špičce? Nejúspěšnější byznysmeni tvrdí, že recept existuje. Druhá ekonomická transformace Česka bude hlavním tématem, které otevře 3. ročník konference FENOMÉN. Hovořit o ní budou ti nejpovolanější.

7x NEJ Business stage

1. Armádní generál Petr Pavel má za sebou bohaté zkušenosti ve funkci manažera. Někdejší nejvyšší představitel NATO aktuálně přichází s myšlenkou, jak na půdorysu Systému protikrizové ochrany lépe nastavit spolupráci státu a byznysu. „Je nutné, aby české podnikání bylo zbaveno byrokracie a mohlo lépe expandovat. Stát musí nacházet nástroje, jak podnikatele efektivněji podporovat, o čemž svědčí mnoho příkladů ze zahraničí,“ apeluje jeden z vážných favoritů na prezidenta republiky, který se do Zlína chystá přijet s tématem Leadership pro budoucnost.

2. Radek Špicar se stal nejmladším náměstkem člena vlády nebo vysokým manažerem Škody Auto v době, kdy mu nebylo ani třicet. Tvrdí o sobě, že je bez ambicí. Viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR má za sebou mimořádně inspirativní příběh. Ekonomické diplomacii, společenské odpovědnosti podniků či kulturnímu průmyslu se věnuje dlouhodobě. Digitalizace, kterou se FENOMÉN zabývá, je podle něj jedním z klíčových prostředků, jak se z modelu levné ekonomiky vymanit. „Transformační model devadesátých let, založený na výhodné geografické poloze, levné a zároveň kvalifikované pracovní síle a ve své době dostatečné infrastruktuře, je dnes už vyčerpaný,“ konstatuje Špicar.

3. Jednatřicátý nejbohatší muž Česka má doplnit úvodní blok Business stage. Martin Vohánka, podnikatel z Mostu a zakladatel Eurowagu, kdysi začínal od nuly. Aktuálně dobývá světový trh s technologiemi, jež usnadňující život řidičům v komerční silniční dopravě. Významný český filantrop je dalším z hlavních protagonistů, kteří volají po změně. „Formulovali jsem tři pilíře nezbytné k úspěchu: česká značka, otevřená společnost, udržitelnost.“ Společně s Radkem Špicarem má představit sadu konkrétních opatření, které se k jednotlivým bodům výzvy vztahují.

4. Generální ředitel České spořitelny Tomáš Salomon je označován za jednoho z nejinspirativnějších šéfů Česka. Bankéř roku 2021 a současně člen NERV upozorňuje na to, že nezbytnou podmínkou zdárné proměny ekonomiky je svobodná, moderní, otevřená a bezpečná země coby nedílná součást Evropy. „I stát musí projít transformací, aby byl efektivním a transparentním pomocníkem občanů. Otevřenost je i naše krédo,“ říká Salomon, další z významných byznysmenů, který dostal pozvání stanout na hlavní stage. Otevřeně se vyjadřuje k otázkám proměny školství i pomoci sociálně ohroženým.

5. Chápou současní manažeři, jaké nové role zastávají? Vědí, jak správně organizovat práci na dálku? Filip Dřímalka byznysmeny učí, jak uspět v digitálním světě. Aktuálně patří k nejvyhledávanějším lektorům ve svém oboru. A servítky si přitom rozhodně nebere. „Kdo nebude mít větší ambice šlapat do digitalizace, bude mít v budoucnu velký problém. Obchodník nové generace, který si umí práci pomocí technologií vylepšit, dokáže prodat několikanásobně víc. A především budovat vztahy, které jsou pro úspěšný chod společnosti zcela nezbytné.“

6. Podnikatelka Petra Plemlová je toho důkazem. Matka čtyř dětí, která začínala podnikat v době, kdy se jí rozpadlo manželstsví a vyhořel byt, je zřejmě nejobdivuhodnější ženou českého byznysu. Její firma s látkami a dětským oblečením se vloni přiblížila ke stomilionovému obratu. Na FENOMÉNu prozradí, jak automatizovat textilku a e-shop bez peněz. „Automatizace často nemusí být nákladná a plná robotů. Nejdříve je třeba zaset ji do myšlenek svých zaměstnanců. Brzy sami pochopí, kdy si mohou sami pomoci drobnou automatizací,“ radí Plemlová.

7. Majitel společností JAN reality a JAN Hospitality dlouhodobě bojuje za krásné a přívětivé centrum Prahy. Řadu let šéfoval vyhledávaným hotelům v centru hlavního města. Na Business stage otevře nejtradičnější téma spojené právě s flexibilitou. „Je generace zakladatelů dostatečně flexibilní? Prospěje nebo uškodí firmám generační výměna majitelů? Je život trvalá změna?“ Odpovědi na tyto otázky bude Adámek hledat společně s manažery, kteří se největší byznys konference ve Zlíně zúčastní.

Business stage

Hlavní stage konference FENOMÉN je určena především managementu společnosti. Manažerům, kteří se zajímají o inovativní řešení a chtějí mít konkurenční výhodu na své straně. Na pódiu stane 10 zkušených matadorů. Inspirují ostatním svým příběhem, zkušenostmi i tahem na branku. Přesvědčí vás o tom, že i tradiční firma může úspěšně projít digitalizací.

FENOMÉN

Konference FENOMÉN se uskuteční ve Zlíně 24. března 2022. Je určena pro 400 manažerů (management, personalisty, procesní i projektové inženýry, výrobní a technické specialisty, pracovníky IT). Unikátní je v tom, že nabídne program současně na čtyřech stagech (Business, HR, Digi, Industry stage). Třetí ročník nese podtitul Flexibilita a její DNA. FENOMÉN je jedinou akcí svého v ČR. Více na www.fenomen40.cz.

Garanty a patrony jednotlivých stage konference FENOMÉN jsou Digital First Marketing Group, společnost Flecto, Svaz průmyslu a dopravy ČR, Krajská hospodářská komora Zlínského kraje a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. Mediálními partnery akce jsou Český rozhlas Zlín, Magazín Patriot, KomoraPlus, T+T Technika a trh, StreamTech.TV, POSITIV Buiness & Style, Reportáže z průmyslu, Byzmag, Evolve, OneIndustry, Edumenu, Strojírenství.cz. Focuson.cz, Firemní vzdělávání.

E-mail
Facebook
Twitter
LinkedIn
Mohlo by vás zajímat...

Reklama

Redakce
Redakce