Společnost DAKO-CZ obdržela zakázku od brzdové divize společnosti Siemens Mobility na dodávky brzdových komponent pro 94 nových 9dílných souprav metra londýnské linky Piccadilly. Jde o doposud nejrozsáhlejší zakázku, kterou třemošnický výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla se společností Siemens realizoval.
Zhotovena bude v letech 2020-2025 s návazností na další opce, které potrvají až do roku 2070. Celková hodnota základní dodávky brzdových komponent pro 846 vozů metra určených pro linku Piccadilly se pohybuje okolo 100 milionů Kč.
„Naši spolupráci se společností Siemens jsme odstartovali v roce 2004. Prvním realizovaným projektem se stala dodávka brzdových komponent pro metro Oslo. Od roku 2013 je naše spolupráce velmi intenzivní a čítá devět realizovaných projektů a s nimi spojených opcí. Celkově tak hovoříme již o třinácti projektech zaměřených na dodávky brzdových komponent do souprav metra. Právě díky realizovaným projektům v Oslu, Varšavě, Mnichově, Kuala Lumpur, Rijádu, modré a zelené lince v Bangkoku, Norimberku a Sofii můžeme říci, že v tuto chvíli po celém světě jezdí 441 souprav metra, které čítají 1692 vozů osazených brzdovými komponenty DAKO,“ uvádí Lukáš Andrýsek, předseda představenstva DAKO-CZ, a doplňuje: „Hodnota těchto realizovaných projektů se pohybuje okolo 700 milionů korun českých“.
Nová zakázka na dodávku brzdových komponent pro metro Londýn, linky Piccadilly, je pro DAKO-CZ zajímavá v několika směrech: svým rozsahem, počtem vozových souprav, dlouhodobostí projektu a inovativním technickým přístupem. První přejímka zboží (tzv. FAI) je předběžně plánována na druhou polovinu roku 2021.
Dodávky budou obsahovat různé komponenty navržené přímo podle specifikace společnosti Siemens. U této zakázky byl kladen značný důraz na hmotnost, proto je celý brzdový panel konstruován co nejkompaktněji. Konkrétně bude DAKO-CZ dodávat následující komponenty: panel přístrojů, protismykové ventily N8.2, konektory N8.2 a potrubní kohouty. Nové soupravy metra Inspiro na lince Piccadilly nahradí stávající z roku 1970.
Londýnské metro je v provozu od roku 1863 a patří mezi nejvytíženější metra na celém světě. Téměř 5 000 000 osob denně využívá 11 linek londýnského metra, přičemž více než 700 000 z nich právě linku Piccadilly. Nové vozy metra budou prostornější, plně průchozí, lépe přístupné a klimatizované. Právě díky větší kapacitě vozů bude zajištěn i vyšší komfort, tudíž lepší zážitek z jízdy.
„Těší nás, že právě brzdové komponenty DAKO výrazně přispějí k bezpečnosti milionů lidí v Londýně a pevně věřím, že naše společnost bude spolupracovat na dodávkách po celou dobu životnosti linky metra,“ uzavírá Lukáš Andrýsek.