Inovativní řešení, nové produktové řady nástrojů či službu pro optimalizaci obráběcích procesů představila na letošním veletrhu EMO v Miláně společnost CERATIZIT.
Když Dr. Paul Scharzkopf založil 24. 6. 1921 společnost Metallwerk Plansee GmbH, prošlapal nejen cestu pro průmyslovou výrobu z wolframu a molybdenu – a tím i pro bezpočet vývojových trendů moderního života, ale zároveň položil základy pro skupinu CERATIZIT, která vznikla v roce 2002 spojením firem Plansee Tizit a CERAMETAL.
Skupina CERATIZIT se za svou stoletou historií a zkušenostmi ohlédla na letošním veletrhu EMO v Miláně, kde však svým zákazníkům především představila řadu nových řešení i služeb v oblasti nástrojů pro třískové obrábění. Thierry Wolter, člen výkonné rady CERATIZIT, vysvětluje: „Jsme hrdí na naše letité zkušenosti, jež na trh přináší kombinaci průkopnického myšlení a inovativní kreativity. Právě tyto zkušenosti tvoří základ pro vývoj technologicky průlomových a inteligentních produktů, které zajišťují, že naši zákazníci mohou vždy s důvěrou čelit výzvám budoucnosti.“
Pro udržitelnou výrobu
Efektivita a produktivita jsou základními kameny, které spojují ekonomiku a ekologii a jsou rozhodující i pro podporu udržitelnosti v průmyslové výrobě. A právě v optimalizaci obráběcích procesů skupina CERATIZIT své zákazníky aktivně podporuje, jak dále uvádí Andreas Kordwig, ředitel produktového managementu divize Cutting Tools: „Od začátku roku nabízí CERATIZIT službu pro optimalizaci procesů pod heslem ‚Optimalizujeme váš proces – vyzkoušejte nás!‘. Naše řešení pomáhají zákazníkům šetřit energii a vstupní materiál ve výrobě a následně snížit ekologickou stopu produktů. Od září je tato služba testována v Německu a Itálii, přičemž by postupně měla být dostupná celosvětově.“
Digitální řešení pro podporu
Komplexní servis je výsledkem zodpovědného přístupu společnosti CERATIZIT. Jak to ale funguje v případech, kdy je podpora na místě limitována například z důvodu omezené dostupnosti kvůli pandemii nebo když zákazník potřebuje pomoc prakticky okamžitě? V takových situacích je pro zákazníky k dispozici rychlá pomoc prostřednic tvím aplikace LiveTechPro, která umožňuje kontaktovat příslušného aplikačního technika, jenž zákazníkovi poskytne podporu, jako by byl přímo u něho na místě. Pomocí videa ze smartphonu nebo tabletu lze označovat i skutečné detaily a vzniklé problémy následně prodiskutovat a vyřešit skutečně velmi rychle. V případě potřeby je dokonce možné propojení prostřednictvím systémů virtuální reality.
Pokud však zákazník používá monitorovací a řídicí systém ToolScope CERATIZIT, jdou možnosti podpory ještě dále. S aktuální 12. verzí tohoto softwaru mohou zákazníci povolit aplikačnímu technikovi vzdálený přístup k nástroji ToolScope za účelem přizpůsobení parametrů. Andreas Kordwig k tomu dodává: „Díky inovativním digitálním řešením nemusíme být u zákazníka fyzicky přítomni, a přesto vidíme, co se v jeho stroji děje, můžeme analyzovat problém a vzdáleně optimalizovat jeho nastavení.“
Ještě jednodušší programování FreeTurn
V roce 2019 získal CERATIZIT, nejen na MSV v Brně, významné ocenění pro nástroje FreeTurn. Na dalším vývoji těchto nástrojů však společnost i nadále tvrdě pracuje. Systém pro vysoce dynamické soustružení s nástroji FreeTurn se tak stává mnohem komplexnějším, a to nejen díky široké podpoře ze strany výrobců strojů, ale i ze strany dodavatelů řídicího a programovacího softwaru. Nový programovací nástroj, který bude představen v průběhu příštího roku bude generovat trajektorie obrábění jak pro dynamické hrubování, tak i dokončování, díky čemuž bude Free-Turn v budoucnu fungovat na každém soustružnicko-frézovacím centru, bez ohledu na používaný CAM software.