Gumex nabízí 20 % slevu na preventivní servis i montáž dopravníkových pásů

POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Porucha dopravníkového pásu může nepříjemně zkomplikovat výrobní procesy, pravidelná údržba přitom výrazně prodlužuje jeho životnost. Dopravníkové pásy jsou běžnou a důležitou součástí výrobních provozů, a to napříč odvětvími. Jsou rychlé, mají malou spotřebu energie a umožňují vykládání, nakládaní a manipulaci v libovolném místě.

K výhodám patří i snadná údržba. Právě tu by však firmy neměly podceňovat. Zastavení provozu způsobené např. přehlédnutou závadou může výrobním podnikům v době největšího vytížení linky způsobit i ve velmi krátké době vysoké ztráty. Preventivní údržbu je tak ideální plánovat v době před hlavní sezonou. Firma Gumex navíc nabízí do 30. dubna 20% slevu na preventivní servis i montáž nových pásů.

Proč kontrolovat pásy právě nyní?

Preventivní údržbu v těchto týdnech by měly zvážit hlavně zemědělské firmy. Vrcholná sezona, která přichází s létem, totiž přináší vysokou zátěž pro stroje i linky. Když se v tomto kritickém období dopravníkový pás porouchá, musí firmy shánět servis narychlo a připlácet si za expresní vyřízení opravy. Ani tak se často nevyhnou zastavení provozu.

„Nejčastěji jsou závady způsobené opotřebením dopravníkového pásu. Typicky se jedná o zničenou horní vrstvu pásu či poničené nebo odtrhnuté unašeče, případně vlnovce. Zanedbaný servis konstrukce

dopravníku pak může způsobit vady ve spoji dopravníkových pásů nebo poškodit jejich okraje,“ popisuje Petr Všetula, ředitel výroby z firmy Gumex.

Jak poznat, že je nutná oprava?

Pásy dopravníků je nutné pravidelně kontrolovat. To platí zejména v případech, kdy se používají pro nakládání s materiály, které mohou zkracovat jejich životnost, např. abrazivní látky či materiály s příměsí olejů. Mezi další faktory ovlivňující životnost patří vytížení dopravníku, doba jeho používání a umístění (venku, či uvnitř).

„Většinu potenciálních závad odhalí už vizuální kontrola. Typické je třeba natržení nebo opotřebení pásu. Přesto doporučujeme svěřit pravidelný preventivní servis odborníkovi. Ten díky znalosti norem a letité praxi přesně ví, na jaká místa se při kontrole zaměřit. Laik možná pozná vadu na pásu, ale určit problémy vzniklé v konstrukci dopravníku zvládne jedině vyškolený technik. Takové vady přitom dokážou snadno zničit celý pás,“ vysvětluje Všetula.

Odborný servis se vyplatí

Předcházení vadám, které vznikají vlivem poruch v konstrukci stroje, je jednou ze zásadních výhod preventivní údržby. Co ale dělat, když už se závada přece jen objeví?

Pokud se jedná o menší a lokální problém, například pokud se odlepí unašeč nebo se objeví díra v povrchu dopravníkového pásu, včasná oprava prodlouží jeho životnost. Oproti tomu vady vzniklé opotřebením se obvykle vyskytují po celé délce pásu. V takovém případě je řešením většinou kompletní výměna.

„Kompletní výměna je efektivnější než měnit pás po částech. Při pouhém nahrazení vybraných komponent dojde starší část pásu dříve ke konci své životnosti a pak je potřeba servis stejně opakovat. Celková obnova navíc nabízí možnost instalovat pás z jiného, moderního materiálu, což může rapidně prodloužit jeho životnost,“ doplňuje Petr Všetula a dodává: „Včasná údržba z rukou odborníka dokáže většině závad předejít a prodloužit tím životnost strojů i linek. Servis tak navíc předchází zbytečným nákladům za větší opravy i ušlému zisku při poruše.“

Sleva 20 % na servis, nákup a montáž nových dopravníkových pásů od společnosti Gumex platí do 30. dubna 2023. Více informací najdete na webové stránce společnosti Gumex.