Aero Vodochody a Letecké opravovne Trenčín podepsaly smlouvu o strategické spolupráci na výrobě letounu L-39NG

E-mail
Facebook
Twitter
LinkedIn
POZOR, zobrazili jste si článek z archivu našeho původního webu. Tento článek může obsahovat zastaralé informace a technické vady (chybějící obrázky, nesprávné formátování textu atd.).

Česká společnost Aero Vodochody AEROSPACE (Aero) podepsala smlouvu o strategické spolupráci na výrobě cvičného letounu L-39NG se slovenskou společností Letecké opravovne Trenčín (LOTN).

Smlouvu o strategické spolupráci podepsali Viktor Sotona, CEO a prezident společnosti Aero Vodochody, a Ľubomír Galko, generální ředitel společnosti Letecké opravovne Trenčín za účasti Jany Černochové, ministryně obrany České republiky a Jaroslava Nadě, ministra obrany Slovenské republiky. Tato smlouva, která byla podepsána v průběhu leteckých dní SIAF 2022, se týká nejen výroby některých částí letadla, ale také dalších provozních a logistických oblastí.

Slovenská společnost LOTN, která se zaměřuje na letecko-opravárenskou a výrobní činnost, je tradičním obchodním partnerem společnosti Aero Vodochody. „Spolupráce by zahrnovala přesunutí výroby některých částí letounu L-39NG na Slovensko včetně poskytování dalších služeb. Tím by se společnost LOTN stala jedním z nejvýznamnějších dodavatelů našeho nového cvičného letounu,“ popisuje Viktor Sotona, CEO a prezident společnosti Aero.

V případě využívání letounů L-39NG slovenským letectvem se spolupráce rozšíří o logistickou podporu těchto cvičných proudových letounů na Slovensku či zabezpečování pozemního výcvikového systému, poskytování služeb spojených s provozováním letadel, případně půjde o zapojení se do dalších vývojových projektů.

Cvičný proudový letoun L-39NG, který využívá soudobé technologie výroby a vybavení, je schopný plnit roli efektivního a komplexního řešení pro plnohodnotný výcvik pilotů moderních vzdušných sil. Mezi hlavní výhody českého letounu náleží vysoce spolehlivý motor, nízké provozní náklady a ve své třídě výborný dolet. „Pro výcvik pilotů F16 a plnění různých cvičných a taktických úkolů by náš letoun byl účinným a vhodným řešením,“ doplňuje Viktor Sotona.

Nový český letoun L-39NG rovněž nedávno získal typovou certifikaci bez omezení. To znamená, že se může prodávat po celém světě a že je kompatibilní se všemi požadavky v rámci států Evropské unie i Severoatlantické aliance.

E-mail
Facebook
Twitter
LinkedIn

Mohlo by vás zajímat...